Áttekintő
Brabanti Balázs 2005.05.01. 12:29
A vadonatúj RC-szelepes kétütemű motor sokkal keményebben hajtja a CR125R-t, mint elődje. Szélesebb lett használható teljesítménytartománya, a karcsúbb és még jobban manőverezhető a vázához első osztályú, progresszív rugózás kapcsolódik. Az új CR125R a pattanásig feszített teljesítmény és az eleven, biztonságos kezelhetőség győztes kombinációja. Könnyedén száll az ugratókon át és gyorsabban veszi a kanyarokat, mint bármelyik kategória társa.
Új jellemzők • A forgattyúsház új szívó traktusa és a hatszirmú visszacsapó szelep révén még hatékonyabb a légáramlás, így javult a vezethetőség. • Az újratervezett henger és hengerfej révén növekedett a teljesítmény. • Az áttervezett főtengelynek is köszönhető a nagyobb teljesítmény. • Az új dugattyú javított szigetelő képességű olajlehúzó dugattyúgyűrűt kapott. • Az áttervezett hűtőrendszer révén javult a motor hűtése a nagyobb motorteljesítmény mellett is. • Az új RC szelepet már nem elektromotor hajtja, hanem fordulatszám-szabályozós meghajtás, ezzel jobb lett a tömítés és javítottak az erőkarakterisztikán is. • A karburátort új fúvókákkal hangolták az új motorkarakterisztikához. • Új váltóvilla tengely, váltóvillák és váltódob segíti a pontosabb váltásokat és ezzel tartósabb is lett a váltó. • A vastagabb (24 mm helyett 28 mm) radiátoroknak köszönhetően javult a hűtés kapacitása, mely az extra teljesítményt révén keletkező extra hőt is képes kezelni. • Nehezebb lett a generátor rotor. • Az új Kayaba fordított villák kétkamrás felépítésük révén kontrollálhatóbb a rugózás. • Az áthelyezett első tengely révén jobb a csillapítási-reakció és a fordulékonyság. • Az új lengőkar hatalmas alumíniumöntvény merevítője egyszerre könnyebb és erősebb. • Az új hátsókerékagy könnyebb és erősebb. • Új a versenysport ihlette grafika.
Motor/hajtáslánc • 8,6:1 kompresszió-viszonyú folyadékhűtéses, kétütemű, egyhengeres motor hengerfurata 54 mm, lökete 54,5 mm. • NiCaSil bevonatú hengerében kisebb a súrlódás és jobb a hűtés hatékonysága még nagyobb terhelésnél is. • Tartósabb eloxált dugattyúgyűrű. • A légszívó csonk legömbölyített, ezzel közvetlenebb a légáram, valamint javult a kisfordulatú teljesítmény leadás. • A légszűrőház és a szívócsonk között szivacstömítés gondoskodik a jobb szigetelésről, mely a légáramot befolyásolja. • 38 mm-es Mikuni TMX karburátor gázállás-érzékelővel (TPS). • Szénszálas hatszirmú visszacsapó szelep révén javult a csúcsteljesítmény, de az alsó tartomány teljesítménye is. • Az RC-stílusú kipufogószelep jellegzetessége a mechanikus irányítású az új dizájn, mely révén egyenletesebb a teljesítmény-leadás alsó és közepes tartományokban is egyenletes. Az áttervezett kipufogószelep átfedése nagyobb, ezzel csökken a kipufogógáz szivárgás a szelep és a henger között. • A leömlőket úgy tervezték, hogy segítsék az alsó és közepes tartományokban a fokozott teljesítmény-leadást. • Az áttervezett négypólusú váltóáramú generátor nagyfeszültségű szikrát szolgáltat a teljes fordulatszám-tartományban, csökkentett mágneses ellenállása elősegíti a motor szabad forgását. • A digitális gyújtás CPU-jának 16-bites processzora folyamatosan értékeli a beérkezett adatokat extrém pontos gyújtást téve lehetővé. • Nyolclamellás kuplungja révén állandó felületen továbbítja a motor nyomatékát. A kuplungrugónak köszönhető a könnyű adagolhatósága. • Az állandó hűtési kapacitással rendelkező két, oldalra szerelt radiátor révén a motorblokkot a vázban előrébb lehetett helyezni. • Az acél vízpumpa-fogaskerék és az acél berúgókar tengely tartósabb lett. • A 13T/52T végáttétel egészíti ki a motorkarakterisztikát a még keményebb kigyorsítások érdekében. • Tartós, ötfokozatú váltó állandó teljesítményt nyújt kielégítve a versenyigényeket is. • A berúgó karral minden sebességi fokozatban indítható a motor.
Alváz/futómű • A CR125R harmadik generációs alumínium hídvázában a lengővilla tengely magasabb került, a vékonyabb csöveknek köszönhetően általánosan keskenyebb lett a motor, valamint könnyebb is, mint a megelőző változat volt. • Az ál-duplabölcső dizájn nagyátmérőjű alsócsőből áll. Két robusztus zártszelvény csőre támaszkodik az alsócső, ezek fogják közre a motort. A kovácsolt alumínium váznyak kompakt és extrém módon erős. • A fordított Kayaba teleszkóp kétkamrás, áttervezett alsóhengere révén javult a rugózási teljesítmény. A teleszkóp külső csövének belső felülete hónolt, ezzel állandóan vékony olajbevonat fedi a felületét, így kisebb a súrlódás. • A Pro-Link hátsó felfüggesztéshez egy teljesen állítható Kayaba hátsó rugóstag tartozik 320 mm-es rugóúttal, külön állítható lassú (18 fokozatban) és gyors (2 fokozatban) nyomócsillapítással, és 30 lépésben állítható húzócsillapítással. Az állítócsavarok egy helyen, koncentrikusan helyezkednek el. • Az első és a hátsó kerék könnyű alumínium küllőanyái révén kisebb a rugózatlan tömeg. • Opcionálisan vásárolható 20"-os első kerék, amennyiben a kanyarodási tulajdonságok, illetve a motoros kényelme ezt megkívánja. • Nagy, 240 mm-es első és hátsó féktárcsái állítják meg a kompakt és érzékenyen adagolható kétdugattyús első és könnyűsúlyú egydugattyús hátsó féknyereg segítségével, optimális fékerővel. • A könnyű hátsó fékrendszerben a főfék-munkahengerbe építették a hátsó fékolaj-tartályt is, ezzel kiküszöbölték a különálló féktartályt és a plusz csöveket.
Egyéb jellemzők • Az ülés alakja követi a tank formáját, ezzel segítve a motoros szabad mozgását és kényelmét. • Csúszásmentes üléshuzata révén könnyebben uralható. • Széles, bütykös rozsdamentes acél lábtartói könnyedén megtisztulnak a sártól, ellenállnak a korróziónak, emellett jó kapcsolatot biztosítanak, mialatt extra szabadmagasságot tesz lehetővé. • A recés hátsó fékpedál, a váltókar, valamint a váltókar visszahajló feje alumíniumból készült. • Optimálisan adagolható az állítható fékkar. • Gyors állítós kuplungpálca. • Az alumínium Renthal kormány gumiágyazású, ezért kevésbé fárasztja a motorost, így komfortosabb lett. • A CR típusú kormánytartók három különböző kormányrögzítést tesznek lehetővé, az alap CR125R beállítását, 3 mm-rel hátra lehet tolni, valamint 180 fokkal megfordítva 6 mm-rel előre. Opcionálisan is vásárolható kormánytartó bak (CR250R típusú), mely a motorosok széles körének szolgáltat természetes kormánypozíciót. • Strapabíró kormánymarkolatok növelik a motoros kényelmét. • Az első tárcsát borító műanyag megvédi a féktárcsát és a féknyerget a sérülésektől. • Lecsavarozható hátsó váznyúlvány könnyen szerelhető. • A Dunlop D742 első és D756 hátsó gumik optimális tapadást és kanyarstabilitást tesz lehetővé. • Mosható, kétrészes szivacs légszűrőbetéte optimálisan védi a motort, és könnyen cserélhető. • A módosítható kipufogódob csökkentett zajkibocsátás mellett éri el a maximális teljesítményt. • Hosszú élettartamú acél kuplungbowden.
|