| 
 ÁttekintőBrabanti Balázs  2005.05.01. 12:29 A vadonatúj RC-szelepes kétütemű motor sokkal keményebben hajtja a CR125R-t, mint elődje. Szélesebb lett használható teljesítménytartománya, a karcsúbb és még jobban manőverezhető a vázához első osztályú, progresszív rugózás kapcsolódik. Az új CR125R a pattanásig feszített teljesítmény és az eleven, biztonságos kezelhetőség győztes kombinációja. Könnyedén száll az ugratókon át és gyorsabban veszi a kanyarokat, mint bármelyik kategória társa.
 Új jellemzők
 • A forgattyúsház új szívó traktusa és a hatszirmú visszacsapó szelep révén még hatékonyabb a légáramlás, így javult a vezethetőség.
 • Az újratervezett henger és hengerfej révén növekedett a teljesítmény.
 • Az áttervezett főtengelynek is köszönhető a nagyobb teljesítmény.
 • Az új dugattyú javított szigetelő képességű olajlehúzó dugattyúgyűrűt kapott.
 • Az áttervezett hűtőrendszer révén javult a motor hűtése a nagyobb motorteljesítmény mellett is.
 • Az új RC szelepet már nem elektromotor hajtja, hanem fordulatszám-szabályozós meghajtás, ezzel jobb lett a tömítés és javítottak az erőkarakterisztikán is.
 • A karburátort új fúvókákkal hangolták az új motorkarakterisztikához.
 • Új váltóvilla tengely, váltóvillák és váltódob segíti a pontosabb váltásokat és ezzel tartósabb is lett a váltó.
 • A vastagabb (24 mm helyett 28 mm) radiátoroknak köszönhetően javult a hűtés kapacitása, mely az extra teljesítményt révén keletkező extra hőt is képes kezelni.
 • Nehezebb lett a generátor rotor.
 • Az új Kayaba fordított villák kétkamrás felépítésük révén kontrollálhatóbb a rugózás.
 • Az áthelyezett első tengely révén jobb a csillapítási-reakció és a fordulékonyság.
 • Az új lengőkar hatalmas alumíniumöntvény merevítője egyszerre könnyebb és erősebb.
 • Az új hátsókerékagy könnyebb és erősebb.
 • Új a versenysport ihlette grafika.
 
 Motor/hajtáslánc
 • 8,6:1 kompresszió-viszonyú folyadékhűtéses, kétütemű, egyhengeres motor hengerfurata 54 mm, lökete 54,5 mm.
 • NiCaSil bevonatú hengerében kisebb a súrlódás és jobb a hűtés hatékonysága még nagyobb terhelésnél is.
 • Tartósabb eloxált dugattyúgyűrű.
 • A légszívó csonk legömbölyített, ezzel közvetlenebb a légáram, valamint javult a kisfordulatú teljesítmény leadás.
 • A légszűrőház és a szívócsonk között szivacstömítés gondoskodik a jobb szigetelésről, mely a légáramot befolyásolja.
 • 38 mm-es Mikuni TMX karburátor gázállás-érzékelővel (TPS).
 • Szénszálas hatszirmú visszacsapó szelep révén javult a csúcsteljesítmény, de az alsó tartomány teljesítménye is.
 • Az RC-stílusú kipufogószelep jellegzetessége a mechanikus irányítású az új dizájn, mely révén egyenletesebb a teljesítmény-leadás alsó és közepes tartományokban is egyenletes. Az áttervezett kipufogószelep átfedése nagyobb, ezzel csökken a kipufogógáz szivárgás a szelep és a henger között.
 • A leömlőket úgy tervezték, hogy segítsék az alsó és közepes tartományokban a fokozott teljesítmény-leadást.
 • Az áttervezett négypólusú váltóáramú generátor nagyfeszültségű szikrát szolgáltat a teljes fordulatszám-tartományban, csökkentett mágneses ellenállása elősegíti a motor szabad forgását.
 • A digitális gyújtás CPU-jának 16-bites processzora folyamatosan értékeli a beérkezett adatokat extrém pontos gyújtást téve lehetővé.
 • Nyolclamellás kuplungja révén állandó felületen továbbítja a motor nyomatékát. A kuplungrugónak köszönhető a könnyű adagolhatósága.
 • Az állandó hűtési kapacitással rendelkező két, oldalra szerelt radiátor révén a motorblokkot a vázban előrébb lehetett helyezni.
 • Az acél vízpumpa-fogaskerék és az acél berúgókar tengely tartósabb lett.
 • A 13T/52T végáttétel egészíti ki a motorkarakterisztikát a még keményebb kigyorsítások érdekében.
 • Tartós, ötfokozatú váltó állandó teljesítményt nyújt kielégítve a versenyigényeket is.
 • A berúgó karral minden sebességi fokozatban indítható a motor.
 
 Alváz/futómű
 • A CR125R harmadik generációs alumínium hídvázában a lengővilla tengely magasabb került, a vékonyabb csöveknek köszönhetően általánosan keskenyebb lett a motor, valamint könnyebb is, mint a megelőző változat volt.
 • Az ál-duplabölcső dizájn nagyátmérőjű alsócsőből áll. Két robusztus zártszelvény csőre támaszkodik az alsócső, ezek fogják közre a motort. A kovácsolt alumínium váznyak kompakt és extrém módon erős.
 • A fordított Kayaba teleszkóp kétkamrás, áttervezett alsóhengere révén javult a rugózási teljesítmény. A teleszkóp külső csövének belső felülete hónolt, ezzel állandóan vékony olajbevonat fedi a felületét, így kisebb a súrlódás.
 • A Pro-Link hátsó felfüggesztéshez egy teljesen állítható Kayaba hátsó rugóstag tartozik 320 mm-es rugóúttal, külön állítható lassú (18 fokozatban) és gyors (2 fokozatban) nyomócsillapítással, és 30 lépésben állítható húzócsillapítással. Az állítócsavarok egy helyen, koncentrikusan helyezkednek el.
 • Az első és a hátsó kerék könnyű alumínium küllőanyái révén kisebb a rugózatlan tömeg.
 • Opcionálisan vásárolható 20"-os első kerék, amennyiben a kanyarodási tulajdonságok, illetve a motoros kényelme ezt megkívánja.
 • Nagy, 240 mm-es első és hátsó féktárcsái állítják meg a kompakt és érzékenyen adagolható kétdugattyús első és könnyűsúlyú egydugattyús hátsó féknyereg segítségével, optimális fékerővel.
 • A könnyű hátsó fékrendszerben a főfék-munkahengerbe építették a hátsó fékolaj-tartályt is, ezzel kiküszöbölték a különálló féktartályt és a plusz csöveket.
 
 Egyéb jellemzők
 • Az ülés alakja követi a tank formáját, ezzel segítve a motoros szabad mozgását és kényelmét.
 • Csúszásmentes üléshuzata révén könnyebben uralható.
 • Széles, bütykös rozsdamentes acél lábtartói könnyedén megtisztulnak a sártól, ellenállnak a korróziónak, emellett jó kapcsolatot biztosítanak, mialatt extra szabadmagasságot tesz lehetővé.
 • A recés hátsó fékpedál, a váltókar, valamint a váltókar visszahajló feje alumíniumból készült.
 • Optimálisan adagolható az állítható fékkar.
 • Gyors állítós kuplungpálca.
 • Az alumínium Renthal kormány gumiágyazású, ezért kevésbé fárasztja a motorost, így komfortosabb lett.
 • A CR típusú kormánytartók három különböző kormányrögzítést tesznek lehetővé, az alap CR125R beállítását, 3 mm-rel hátra lehet tolni, valamint 180 fokkal megfordítva 6 mm-rel előre. Opcionálisan is vásárolható kormánytartó bak (CR250R típusú), mely a motorosok széles körének szolgáltat természetes kormánypozíciót.
 • Strapabíró kormánymarkolatok növelik a motoros kényelmét.
 • Az első tárcsát borító műanyag megvédi a féktárcsát és a féknyerget a sérülésektől.
 • Lecsavarozható hátsó váznyúlvány könnyen szerelhető.
 • A Dunlop D742 első és D756 hátsó gumik optimális tapadást és kanyarstabilitást tesz lehetővé.
 • Mosható, kétrészes szivacs légszűrőbetéte optimálisan védi a motort, és könnyen cserélhető.
 • A módosítható kipufogódob csökkentett zajkibocsátás mellett éri el a maximális teljesítményt.
 • Hosszú élettartamú acél kuplungbowden.
 
 
	            |